10 דברים שכדאי לעשות בהואה הין

 

10 הדברים הטובים ביותר לעשות בהואה הין, תאילנד

10 הדברים הטובים ביותר לעשות בהואה הין, תאילנד

תאילנד ידועה בזכות החופים והאיים הטרופיים שלה עם מיקומים כמו פוקט, פטאיה, קראבי וקו סמוי ברשימות מבקרים רבות. למטייל הסקרן יותר, ישנם מיקומי חוף ואיים פחות מוכרים, אך שווים בהחלט ביקור, שהופכים טיולים חוזרים ל'ארץ החיוכים' לאטרקטיביים ביותר. 

רק 120 מייל דרומית לבנגקוק בחוף המערבי של מפרץ תאילנד נמצאת הואה הין, עיירת נופש חביבה על התאילנדים בבנגקוק, ובמיוחד למשפחת המלוכה התאילנדית - ומכאן השם 'החוף המלכותי'.

ניתן לאתר את הפופולריות של עיירת הדייגים המנומנמת הזו לשנות ה-20 של המאה הקודמת, כאשר קו הרכבת הראשון דרומה מהבירה קבע את הואה הין כיעד נופש. בסופו של דבר קו רכבת זה איפשר נסיעה רציפה מבנגקוק דרך דרום תאילנד ואל חצי האי מלזיה, ולבסוף הסתיים בסינגפור.

בני משפחת המלוכה התאילנדית היו מהראשונים שנסעו ברכבת להואה הין. אוויר הים הצח, מרחבי החוף הארוכים, מי האוקיינוס ​​הנקיים ויערות החוף הצוננים היו מושכים מיידיים. מלון הרכבת בסגנון קולוניאלי נבנה כדי להכיל את המבקרים המוערכים הללו. מסלול הגולף המלכותי הואה הין הוזמן, מסלול הגולף הראשון בתאילנד. ובשנת 1924 המלך Vajiravudh או ראמה השישי פיקח על בניית ארמון הקיץ שלו בפאתי הצפון של הואה הין. שמו באנגלית מתורגם לארמון האהבה והתקווה.

מהר קדימה לתחילת המאה ה-21, והמלך Bhumibol Adulyadej (רמה התשיעי) גם הקים את מעון הקיץ שלו כאן וקורא לו ארמון Klai Kang Won, כלומר 'רחוק מדאגות'. חסות מלכותית מתמשכת כזו הבטיחה שרצועת החוף הזו תישאר חופשה ומועדפת לסוף שבוע עבור תאילנדים אמידים. בתחילת שנות ה-2000 גילו גם צפון אירופה את האזור הזה, והחליפו את חודשי החורף הקרים הארוכים שלהם לחופשת חוף שטופת שמש של יוקרה בעלות נמוכה ואירוח תאילנדי מפורסם. 

מכיוון ששדות התעופה הבינלאומיים הקרובים ביותר נמצאים בבנגקוק, הואה הין לא הוצפה על ידי תיירות המונית. למרות שיש בו את כל התשתית, השירותים והאטרקציות שמבקרים יכולים לרצות. הנסיעה הקלה בין בנגקוק להואה הין אורכת 2.5 שעות בלבד. אפשרויות הלינה מגוונות, החל מבתי הארחה מוזרים בניהול משפחתי ומוטלים בתקציב נמוך, ועד למלונות ואתרי נופש בינלאומיים ברמת חמישה כוכבים מפוארים. 

גלה את המקום הטוב ביותר בעולם לפרוש בשנת 2022

International Living מחלקים דוח מחקר בחינם על מקלטי הפרישה הנחשקים והזולים ביותר הזמינים לך היום.

בכל יום תלמדו על המקומות הטובים ביותר לפרוש, לטייל, לקנות נדל"ן וליהנות מהחיים מעבר לים.



הנה כמה מהאטרקציות המרכזיות של הואה הין:

1. חופים

החוף הראשי של הואה הין משתרע ממרכז העיר דרומה לאורך ארבעה קילומטרים עד למרגלות קאו טקיאב, או הר הקופים. החוף הארוך והרחב הוא אידיאלי למשפחות עם החול המוצק שלו, המדרון המתון, ובדרך כלל מים רגועים וחמימים כל השנה. קבוצות של מיטות שיזוף עם שמשיות חוף משלהן פזורות לאורך החוף, ומסעדות תאילנדיות קופצות מגיעות לברים שמבטיחים שלעולם לא תהיי רעבה או צמאה. הם אפילו יספקו. מיטות שיזוף עולות בסביבות $6.50 ליום או חצי אם אתה קונה אוכל או שתייה מהמפעיל. בהתחשב באורך החוף, לעולם לא תרגישו צפופים או מכוסים בפנים. תמיד יש שפע של מקום להניח את שמיכת החוף שלכם ולהרגיע את היום שלכם.


מיד דרומית להר הקופים נמצא חוף קאו טקיאב, החוף הגדול השני של הואה הין המשתרע עוד כחמישה קילומטרים דרומה. החוף בקצה הצפוני תפוס על ידי אתרי נופש קטנים ומסעדות מקומיות. קטע זה של החוף מציע שוב שפע של מיטות שיזוף עם שמשיות. לכו דרומה לאורך החוף חצי מייל ויש לכם את זה לעצמכם חוץ מדייגים מקומיים מדי פעם. עצי קזוארינה לאורך החוף ומציעים הגנה מפני השמש. 

2. הארמון המלכותי ותחנת הרכבת הואה הין

ישנן שתי הזדמנויות להתעמק בהיסטוריה המלכותית של הואה הין בתחנת הרכבת ובארמון האהבה והתקווה של המלך ראמה השישי (ארמון Maruekhathaiyawan.) 

במרחק קצר ממרכז העיר, תחנת הרכבת של הואה הין היא ללא ספק אטרקטיבית, וחלום אינסטגרם. משנת 1920, בנייני העץ הצבועים בבהירות הם תאילנדי בקונספט ובעיצוב ובכל זאת מצליחים איכשהו לקבל תחושה ויקטוריאנית. גוונים של צהוב ואדום הם הצבעים השולטים. עדיין תחנה מבצעית, היא חוזרת לנסיעות רכבות של זמן מוקדם יותר. חדר ההמתנה המלכותי ברציף הראשי הסמוך מיד לבניין התחנה שימש את המלוכה התאילנדית בעת ביקור במעונות הקיץ שלהם על שפת הים. לעתים קרובות מופיע על גלויות וחולצות טריקו, הבניין הוא אחד מציוני הדרך המוכרים ביותר של הואה הין.

נבנה בשנת 1923, ארמון Maruekhathaiyawan שונה מרבים מהארמונות המלכותיים התאילנדים המפוארים של התקופה. ממוקם על החוף ומוקף במדשאות ובגנים, הארמון בנוי כולו מעץ טיק בשלושה חלקים המחוברים על ידי שבילים מכוסים ארוכים. הבניינים, שננטשו בתחילה לאחר מותו של ראמה השישי, שוחזרו באהבה ומספקים צוהר לחיים המלכותיים אז. ניתן לבקר בארמון כל יום מלבד יום רביעי מ-8:30 בבוקר עד 16:30. משרד הכרטיסים נסגר ב-16:00 צפוי לבוש מכובד לכל המבקרים.

עיין במדריך שלנו: הואה הין – 16 אטרקציות מומלצות


3. מסעדות Finger Wharf

הואה הין ופירות ים טריים הולכים יד ביד, ואחד המקומות הטובים ביותר לטעום את השפע ממימיה הם מסעדות פירות הים ממש באמצע המרכז ההיסטורי של הואה הין. רציפי אצבעות עץ ישנים המשתרעים אל האוקיינוס ​​הוסבו למסעדות פירות ים באוויר הפתוח שתמיד מושכות קהל. תיהנו מסרטנים טריים, דגים, סרטנים, דיונונים ולובסטרים שטוחים, כולם מבושלים בסגנון תאילנדי ומומלץ לשטוף עם בירה קרה, תחת שמי הלילה הנעימים, עם אורות ירוקים של הסירות המקומיות שצובעות את האופק. 

4. איתור פילים פראיים

רק 60 מייל דרומית להואה הין נמצא אחד המיקומים הטובים ביותר בתאילנד לראות פילים אסיאתיים פראיים בסביבתם הטבעית. הפארק הלאומי Kui Buri הוא ביתם של כ-320 פילים (נכון לשנת 2016) ואוכלוסיית הגאורים המשמעותית ביותר בתאילנד, עם הערכה של 100 פרטים. יליד דרום ודרום מזרח אסיה, הגאור הוא סוג של בקר בר ומין הבקר הגדול ביותר שקיים. הוא רשום כפגיע ברשימה האדומה של IUCN מאז 1986. בפארק יש מגוון עשיר של יונקים ובעלי חיים אחרים עם 245 מיני ציפורים מתועדים.

פתוח מדי יום כל השנה, זמן הצפייה הטוב ביותר עבור הפילים והגאור הוא אחר הצהריים המאוחרים. מגיעים בסביבות השעה 15:00 כדי להצטרף לאחד מרכבי הצפייה בספארי. משאיות טנדרים עם גב פתוח אלה נושאות עד שמונה אנשים ונוסעות באיטיות דרך הפארק לאזורי תצפית ייעודיים לחיות בר, בעוד המדריכים חדי העין שומרים על ה"טרף". הפארק פתוח עד 18:00 עם כניסת הרכב האחרונה בשעה 17:00 יותר מ-90 אחוז מהמבקרים מדווחים שראו את החיות המפוארות הללו במהלך הנסיעה שלהם. 

5. טעימות יין

רק 45 דקות נסיעה מערבית להואה הין, למרגלות ההרים המפרידים בין תאילנד ומיאנמר נמצא כרם עמק המונסון רחב הידיים. בבעלותו של יצרן היין הגדול בתאילנד, יקב סיאם, עמק מונסון כולל סך של 270 דונם נטועים זנים כמו קולומברד, צ'נין בלאן, סנגיובזה, שיראז ודורנפלדר. 

ייצור כזה אפשרי הודות להתפתחויות בטכנולוגיה, התקדמות גידול הגפנים וההשפעות של שינויי האקלים - כולם משתלבים כדי להרחיב את קווי הרוחב המתאימים בעולם לגידול ענבים. עמק המונסון וכרמים תאילנדים אחרים הם חלק ממגמה חדשה בגידול גפנים הנקראת "קו רוחב חדשים". ייצור יין באיכות יצוא כזו ניתן למצוא גם בוייטנאם ובאלי, כמו גם במקומות לא סבירים כמו בוליביה, אקוודור, קניה, נמיביה, הודו וסרי לנקה.

צא לסיור מודרך בכרם כדי ללמוד כיצד גפנים גדלות באקלים הטרופי הזה, ואז קפוץ לביסטרו סלה ולחדרי הטעימות. עם נופים רחבי ידיים על הגפנים, הביסטרו Sala שווה כמה שעות מזמנכם, לטעום את היינות הבינלאומיים עטורי הפרסים שלהם, או אולי לקחת את אחת מחבילות המזון והיין לארוחת צהריים רגועה. 

גלה את המקום הטוב ביותר בעולם לפרוש בשנת 2022

International Living מחלקים דוח מחקר בחינם על מקלטי הפרישה הנחשקים והזולים ביותר הזמינים לך היום.

בכל יום תלמדו על המקומות הטובים ביותר לפרוש, לטייל, לקנות נדל"ן וליהנות מהחיים מעבר לים.


6. גולף

מציע תשעה מסלולים ברמה בינלאומית במרחק של שעות נסיעה ממרכז הואה הין, החוף המלכותי הוא גן עדן לשחקני גולף, ואולי מיקום הגולף הטוב ביותר בכל ימות השנה בתאילנד. ללא ספק הקורס המפורסם ביותר בהואה הין הוא ההר השחור. לאחר אירוח מספר אירועי סבב PGA באסיה,  מגזין Golf Digest כינה אותו כאחד מ-100 מסלולי הגולף הטובים ביותר מחוץ לארה"ב . מסלול נהדר נוסף בקרבת מקום,  Banyan Golf Club, זכה בפרס המסלול החדש הטוב ביותר ב-2009 באזור אסיה-פסיפיק על ידי קוראי ה-  Asian Golf Monthly  וזכה בעקביות בפרסי 'Top 3 in Asia'. 

עבור כל הקורסים של הואה הין, החודשים החמים והיבשים של נובמבר עד פברואר רואים תחרות על זמני הטי בשיא. במהלך אוגוסט וספטמבר, פסטיבל הגולף השנתי של הואה הין מציע כמה מחבילות הגולף הטובות ביותר ועסקאות דמי גרין הזמינות, וחשוב יותר, פחות עומס במסלולים.

7. אוכל תאילנדי אותנטי

המטבח התאילנדי נחשב לאחד הטובים ביותר, כפי שהוכח עם  CNN Travel כינו אותו כאוכל  הרחוב הטוב בעולם . אז ישנן מסעדות תאילנדיות מפורסמות בכוכבי מישלן כמו נאמה בלונדון ובנגקוק. או בארצות הברית, אימפריית המסעדות Pok Pok (תאילנדית) של אנדי ריקרס.

טיול בתוך תאילנד מספק את ההזדמנות לחוות את ארבעת המטבחים האזוריים התאילנדים העיקריים ואת המנות המיוחדות שלהם. דרך חלופית ללמוד ולחוות אוכל תאילנדי ממקור ראשון היא באמצעות סיורי אוכל איכותיים. Feast Thailand היא מפעילה מבוססת הואה הין המציעה אוסף של סיורים המובטחים להציג בפניכם את המטבח התאילנדי האמיתי על כל הווריאציות והניואנסים שלו. מומלץ מאוד.

מידע נוסף במדריך הבא: הואה הין – 5 החופים המומלצים

8. גלישת עפיפונים

החוף הראשי של הואה הין באורך ארבעה קילומטרים, המים החמים והרדודים ועונת הרוחות הממושכת ביותר באסיה הופכים את הואה הין למקום המושלם ללמוד בו קייטבורד. אוקטובר עד מאי היא עונת הקייטבורד העיקרית, ועם מבחר טוב של בתי ספר מוסמכים של IKO (הארגון הבינלאומי לגלישת עפיפונים) הממוקמים כאן, מפונקת הבחירה. אם גלישת עפיפונים זה לא בשבילך, אז מה דעתך על גלישה 

9. שוק לילה

שלושת שוקי הלילה המובילים של הואה הין הם ציקדה, תמרינדי ושוק הלילה של הואה הין. האחרון פועל שבעה לילות בשבוע כל השנה במרכז העיירה הואה הין. ציקדה ותמרינדי נמצאות זו לצד זו מדרום למרכז העיירה ופועלות בערבי סוף שבוע בלבד. Tamarind, הקטן מבין השלושה, הוא שוק באוויר הפתוח הפועל בימים חמישי עד ראשון ומתמקד באוכל רחוב טעים ולא יקר עם דגש על תאילנדי. בדרך כלל יש בידור חי כדי להוסיף לאווירה.

בסביבה דמוית גן, שוק הציקדה רחב הידיים (פתוח שישי עד ראשון) נמצא בראש רוב רשימות המבקרים, הודות לשילוב של אומנויות, מלאכת יד, בידור ומגרש האוכל המרכזי והמדהים ביותר באוויר הפתוח. אין כאן תיקי יד, ביגוד או מוצרים חיקויים זולים אחרים, אלא רק ספקים שמוכרים אומנות ואופנה ייחודיים, כולל אביזרי אופנה ממוחזרים ותכשיטים. יש גם אזור אמנים שבו אומנים מקומיים יוצרים יצירות גדולות וקטנות תוך כדי צפייה. שייט בשבילים של דוכני אמנות ואומנות ואז פנה למתחם האוכל למבחר מסחרר של דוכנים המציעים קארי תאילנדי במחירים טובים, מנות נודלס, פירות ים טריים ועוד. השאירו מקום לקינוח כי החלק הזה של מגרש האוכל מפתה מאוד. 

10. גן לאומי

הפארק הלאומי סם רוי יוט נגיש בקלות מהואה הין, כאשר הכניסה הצפונית לפארק נמצאת במרחק של 39 קילומטרים בלבד מדרום לעיר. פארק החוף הזה משתרע על פני 38 קילומטרים רבועים ומחולק באופן טבעי לשניים על ידי קו הרי אבן הגיר המכונה בשמו – סאם רועי יוט או 'הר של 300 פסגות'. צד החוף של הפארק כולל אדמות ביצות מנגרובים, חופים יפים ושלוש מערות נגישות כולל מערת סם פראיה והביתן המלכותי שלה. לתצפית ממעוף הציפור על השפלה בצעו את הטיול עד לנקודת התצפית של פסגת קאו דאנג.  

בצד היבשתי של ההרים נמצא שטחי ביצות המים המתוקים הרשומים ב-RAMSAR Thung Sam Roi Yot. קטע זה בשטח של 11.5 מייל רבועים של הפארק הלאומי הוא גן עדן לצפרים ולצלמים. כ-355 מיני ציפורים תועדו בפארק, מחציתם נודדים. בקר בינואר ופברואר כדי לראות עופות מים בנתיב הטיסה שלהם בין אסיה לאוסטרליה - אחד ממקומות הצפרות העונתיים הטובים ביותר בתאילנד.

אם הזמן שלכם בהואה הין קצר, תוכלו לשלב את הפארקים הלאומיים סם רוי יוט וקוי בורי לטיול בן לילה אחד בן יומיים מהואה הין. אבל כדי לעשות את זה צדק, אתה צריך כמה ימים כדי לחוות בצורה הטובה ביותר את המגוון הטבעי והתכונות של סם רועי יוט. מפרץ דולפין הסמוך הוא מקום נהדר להתבסס בו.

סיכום

החוף המלכותי שווה נסיעה של 2.5 שעות מבנגקוק. גם אתם יכולים לגלות ולהתעמק בגן עדן החוף התאילנדי הפחות מוכר הזה. בין אם אתם מבלים את זמנכם באתר נופש יוקרתי על חוף הים או בחקר איטי של האזור הגדול יותר שמסביב להואה הין והחוף המלכותי, התגליות ימשיכו להגיע.


אולי תתעניין גם ב:
הואה הין – 9 דברים שחייבים לעשות

תגובות

רשומות פופולריות