15 מקומות שחייבים לבקר בקראבי תאילנד

 


קראבי תאילנד היא ההוכחה לכך שכל פינה בתאילנד שופעת יופי טבעי. המחוז הדרומי הזה פופולרי לא פחות מהשכנים שלו, פוקט וקוסמוי , אבל עם אווירה נינוחה יותר ופחות תיירים. זה אומר שאתה יכול ליהנות מכל התכונות הטובות ביותר של תאילנד בלי ההמונים.

האזור המדהים הזה הוא ביתם של כמה מהנופים המדהימים ביותר בעולם, כמו גם שפע של אטרקציות ופעילויות תרבותיות. החל בחקר התצורות הקארסטיות הדרמטיות שהופכות את קראבי למטייל לכל כך מפורסמת ועד להתמכר למאכלים התאילנדיים הטובים ביותר שתוכלו למצוא, יש משהו לכולם בפינה הקסומה הזו של העולם!

החופים של קראבי הם, באופן לא מפתיע, המשיכה הגדולה ביותר שלה, ולא תמצאו מחסור בפעילויות שיאפשרו לכם לבדר כאן. בין אם אתם מחפשים להירגע על רצועת חול אידילי, לנסות את כוחכם בספורט מים, או לחקור את החיים הימיים של האזור, החלק של קראבי אטרקציות בים אנדמן מפוצץ באפשרויות.

אם אתה רוצה לקחת הפסקה משחייה ושיזוף, האטרקציות היבשתיות של קראבי מפתות לא פחות. ג'ונגלים עבים מסתירים מפלים מבודדים, מעיינות חמים מרפאים ומסלולי הליכה מפותלים. ההרים מלאים במערות ולגונות, ויש אפילו בית קברות של צדפים שמחכה להתגלות.

העיר קראבי עם ילדים היא חלק מהחיים בתאילנד כפי שהיו פעם, עם רחובות צרים הומים באופנועים ושווקים באוויר הפתוח שמוכרים תוצרת טרייה. בערב, שווקי הלילה של קראבי מפוצצים בקולות של פירות ים רוחשים, צחוק ושיחות, מוזיקה חיה והתמקחות נלהבת.

עם כל כך הרבה דברים לראות ולעשות, קשה לדעת מאיפה להתחיל. אז ריכזנו את הרשימה האולטימטיבית הזו של הדברים המובילים לעשות בקראבי, תאילנד. הקפדנו לכלול מגוון רחב של פעילויות, כך שתוכלו לארוז את מסלול הטיול שלכם בקראבי עם כמה (או מעט!) הרפתקאות שתרצו.

היצמד להמלצות הבאות של קראבי , ובטוח שתהיה לך טיול בלתי נשכח לאחד מהאזורים האהובים ביותר בתאילנד


15 דברים מהנים וייחודיים לעשות בקראבי

1. חקור את המערות וצוקי אבן הגיר של רייליי ביץ'

הדברים הטובים ביותר לעשות בקראבי, תאילנד: Railay Beach

אם אתה יכול לבקר רק חוף אחד בקראבי, הפוך אותו Railay Beach. זה קצת דרומית לאו נאנג, ואתה יכול להגיע אליו רק בסירה - עד כדי כך הוא מבודד!

החוף הזה הוא כל מה שאתה חושב עליו כשחושבים על תאילנד - החול הלבן הרך ביותר, מערות עמוקות וצוקי אבן גיר ענקיים עם לגונה נסתרת. אתה יכול בקלות לבלות כאן את כל החופשה שלך ולעולם לא להשתעמם.

טיפוס הוא פעילות ענקית בחוף רייליי, המתהדר ביותר מ-300 מסלולים על צוקיו המלכותיים. נסה טיפוס מוביל, סנפלינג, טיפוס צוקים בחבל העליון, או אפילו הצטרף לקורס טיפוס הרים רב-יומי. 

הוסף עצירה במערת יהלום לסדר היום שלך, והקפד להביא את המצלמה שלך כי הנטיפים אינם מהעולם הזה. הקפידו לנעול הנעלה מתאימה כי רצפות המערה עלולות להחליק.

אחרי כל ההתרגשות הזו, תרצו לצוף במים ולהירגע באחת מרצועות החול הבתוליות של רייליי. לחוף West Railay יש קו חוף יפהפה עם מספר ברים ומסעדות. לחלופין, אם אתם מחפשים הרפתקה נוספת, פנו לחוף מזרח רייליי, שם תוכלו לצאת לטרקים בג'ונגל, לצפות בציפורים ועוד הרבה יותר.


2. צאו לרפטינג Whitewater על נהר Songprak האדיר

קראבי, תאילנד רשימת דליים: רפטינג לבן מים על נהר Songprak

הנוף של קראבי מורכב ברובו מצוקי אבן גיר, כך שהנהרות כאן די פראיים! רפטינג לבנים הוא פעילות חובה לקראבי, והמקום הטוב ביותר לעשות זאת הוא על נהר סונגפראק.

זהו נהר של 7 קילומטרים שלמים, עם מפלים הנעים בין מחלקה 2 ל-4 - מושלם למתחילים ולמנוסים כאחד. אם מעולם לא עשיתם רפטינג לפני כן, זו לא בעיה. המדריך שלך יעניק לך הדרכה מלאה (ושיחת בטיחות) כשתגיע. הם גם יסעו איתך, כך שתוכל להתמקד בהנאה מהחוויה.

אם אתם בחיפוש אחר דברים מעוררי אדרנלין לעשות בקראבי, רפטינג מים לבנים לאורך הסונגפראק הוא הבחירה המושלמת! 



3. להתפעל ממערת הנמר (Wat Tham Sua)

מה לעשות בקראבי, תאילנד: Wat Tham Sua

Wat Tham Sua, או מערת הנמר, צריכה להיות בראש רשימת הדליים שלך בקראבי! מלבד היותו אחד המקומות הקדושים ביותר בארץ, זו גם הרפתקה בפני עצמה.

כדי להגיע למקדש, תצטרכו לטפס 1,260 מדרגות. זה לא קשה כמו שזה נשמע. אתה יכול לנוח כמה שאתה רוצה בדרך, ויש הרבה צילום אופציות שיסיח את דעתך מהעלייה המאומצת.

אבל גולת הכותרת האמיתית היא בחלק העליון, שם תקבלו נוף פנורמי של הג'ונגל וקו החוף שמסביב. בחלק העליון, תמצאו גם פסל בודהה מוזהב ומסיבי שתרצו לצלם הרבה תמונות שלו!

מערת הנמר נמצאת במרחק של 9 קילומטרים בלבד מהעיר קראבי, מה שהופך אותה לטיול מושלם של חצי יום אם אתם מחפשים דברים מגניבים לעשות בקראבי.


4. צלילה, שנורקלינג ושייט קיאקים בקראבי

דברים ייחודיים לעשות בקראבי, תאילנד: צלילה, שנורקלינג ושייט קיאקים בקראבי

קו החוף של קראבי הוא ביתם של כ-200 איים, כך שתוכלו לצלול, לשנרקל ולשוט בקיאקים כמעט בכל מקום! כמה מנקודות הצלילה הטובות ביותר נמצאות בסביבת Koh Phi Phi Leh, Koh Haa Yai, כלניות ריף, Shark Point, אם להזכיר כמה מקומות. 

תוכלו למצוא בקלות מרכזי צלילה שמקבלים את פניהם הראשונים ליד החופים הפופולריים ביותר של קראבי. אם אתה צולל מתקדם, יש גם הרבה נקודות צלילה עם זרמים חזקים יותר וגיאוגרפיה תת-ימית מאתגרת יותר.

אם אתה לא אוהב צלילה, זה בסדר. אתה עדיין יכול ליהנות מהעולם התת ימי על ידי שנורקלינג. אנו ממליצים על Ao Nang, Tubkaek Beach והאי פודה. מלבד דגים צבעוניים ושוניות אלמוגים, אולי תתמזל מזלכם לפגוש קרני מנטה, צבים ואפילו כרישים!

שייט קיאקים הוא עוד דרך מהנה לחקור את ים אנדמן. חתור לאורך צוקי אבן הגיר והמערות של בור תור, או בדוק את המנגרובים ב-Ao Thalane. למשהו ייחודי באמת, לכו לקו הונג וחתור בלגונה הנסתרת שלה!


5. צאו לטיול יום אל המעיינות החמים של קראבי ובריכת האזמרגד

דברים מהנים לעשות בקראבי, תאילנד: המעיינות החמים של קראבי ובריכת האזמרגד

טבילה באמבטיה של הטבע במעיינות החמים של קראבי היא בהחלט אחד הדברים הכי מגניבים לעשות בקראבי, במיוחד מכיוון שהיא שוכנת בתוך שמורת ג'ונגל יפה.

המים כאן מחוממים באופן טבעי לטמפרטורות של 35-42 מעלות צלזיוס על ידי פנים כדור הארץ החם, והם מלאים במינרלים ומלחים שנאמר כי יש להם סגולות מרפא. יש אפילו בריכות קטנות ומפלים שבהם אתה יכול לשבת ולתת למים המבעבעים לעסות את הגב שלך! לאחר מכן, התקרר בנחל הסמוך לפני שתמשיך בטיול.

המעיינות החמים של קראבי ממוקמים פחות מ-15 דקות מאחד המראות הטובים ביותר בקראבי - בריכת האזמרגד. כפי שהשם מרמז, בריכת האזמרגד נראית בדיוק כמו פנינה ירוקה נוצצת, אלא שאתה יכול לשחות בה. אם אתם מוצאים את עצמכם בפינה זו של מחוז קראבי, כדאי מאוד לסמן את שתי האטרקציות הללו מרשימת הקטגוריות שלכם בקראבי!  


6. קבלו מנה של חיים תאילנדים אותנטיים בקראבי טאון

קראבי, תאילנד דברים לעשות: קראבי טאון

אל תדלגו על עיר הבירה של קראבי כשאתם מתכננים את הטיול שלכם. קראבי טאון היא מקום נהדר לטעום מ"תאילנד האמיתית". זה לא תיירותי כמו החופים, ותוכלו לראות איך המקומיים חיים, עובדים ומשחקים.

הסתובבו ברחובות, ותמצאו מקדשים מקסימים, מבנים היסטוריים ושווקים תוססים. אם אתם חשים ניקיון, הקפידו לעצור לארוחה טעימה וזולה באחד מדוכני אוכל הרחוב הרבים של העיירה. ובערב, תיהנו ממוזיקה חיה באחד הברים המקומיים.

בעיירה זורם נהר, שתמיד מלא בסירות דייגים. אם תרצו, תוכלו לקנות את ארוחת הערב שלכם ישר מסירה! קחו כמה סרטנים ג'מבו, סרטנים ודגים סופר טריים, ואז נצלו אותם או בושלו אותם במלון שלכם.


7. חקור את המערות הפרהיסטוריות של קאו חאנאפ נאם 

הדברים הטובים ביותר לעשות בקראבי, תאילנד: Khao Khanap Nam

אתה לא יכול ללכת לקראבי בלי לחקור את המערות של קאו חאנאפ נאם. ההרים האלה קיימים כבר מיליוני שנים, והם מלאים במערות ומנהרות מרתקות.

יש שביל רגלי המוביל אל המערות, ותוכלו לחקור אותן בקצב שלכם. בפנים תראו זקיפים ונטיפים, ולפי המקומיים, גם כאן נמצאו שלדי אדם. 

הזמן הטוב ביותר לבקר במערות הוא מוקדם בבוקר כאשר אור השמש משליך בפנים זוהר יפהפה. אבל בוא בכל שעה ביום, ואתה בטוח תתרשם.

לאחר שתסיימו לחקור את המערות, נצלו את המרב מהטיול שלכם לקאו חאנאפ נאם על ידי חקר כפר הדייגים התאילנדי ויער המנגרובים לאחר הרפתקת המערות שלכם.


8. מאנץ' ב- Thai Street BBQ בשוק Koh Lanta Yai

חובה לעשות דברים בקראבי, תאילנד: מנגל רחוב תאילנדי

אם מעולם לא אכלתם מנגל תאילנדי, הכינו את עצמכם לפיצוץ טעמים! זה תערובת של בשר טרי, עשבי תיבול, תבלינים ורטבים, כולם צלויים על גחלים לוהטות ממש ברחוב. אחד המקומות האהובים עלינו לתפוס מקל (או 10) הוא בשוק Koh Lanta Yai.

השוק החיצוני הזה הוא גן עדן לאוכלים, והוא תמיד עמוס במקומיים ובנוסעים כאחד. תמצאו כאן כל מיני שיפודים, מעוף וחזיר ועד דיונונים, ביצי שליו, סרטנים ואפילו חרקים! אם אתה מרגיש הרפתקני, קדימה, נסה אחד מהכל.

שטפו את הכל עם מי קוקוס קרים כקרח, תה חלב תאילנדי או שייק פירות. עדיין רעב? עקבו באף לאחד מדוכני האוכל הרבים האחרים המגישים קארי תאילנדי, מנות נודלס, אורז מטוגן ועוד.


9. לכבוש את שבילי קאו נגון נאק

מה לעשות בקראבי, תאילנד: Khao Ngon Nak

Khao Ngon Nak, הלא הוא הר הדרקון קרסט, פופולרי בקרב מטיילים כמו בקרב אינסטגרם. זה לוקח טיול חצי מאתגר של 4 קילומטרים כדי להגיע לשם, אבל זה בהחלט שווה את המאמץ. המקום הזה מדהים לחלוטין - יש סיבה שהוא נקרא על שם יצור מיתי!

תטיילו על פני נחל קריר, מפל שוצף ושתי נקודות תצפית נמוכות יותר לפני שתגיעו לפסגה. נסו לזהות חיות בר בדרך אך היזהרו מהקופים כי ידוע שהם חוטפים תיקים ואוכל.

ברגע שתגיעו לפסגה, הנוף מ-Dragon's Crest ימחק כל זיכרון של הטיול קשה. אתה תרגיש כאילו אתה על פסגת העולם, מוקף באוקיינוס ​​של הרים מכוסי ג'ונגל. תירגעו, קחו את הזמן שלכם בפסגה וצלמו כמה שיותר תמונות.


10. בקרו בפארק הטבעי Majestic Thung Teao Forest

דברים מגניבים לעשות בקראבי, תאילנד: פארק הטבע Thung Teao Forest

הפארק הטבעי של יער Thung Teao הוא אחד היערות היפים והמגוון הביולוגיים בתאילנד. זה ביתם של מפלים, מעיינות חמים, נהרות, נחלים ומסלולי הליכה. תביא את בגד הים שלך כי זה בעצם המקום שבו תמצא את בריכת האזמרגד!

אבל בריכת האזמרגד היא רק אחד מנקודות השיא הרבות של הפארק. תוכלו גם ללכת לשחייה מרעננת במעיינות החמים, לנסות לזהות את ציפור ה- Pitta Gurney (בעבר האמינו כי נכחדה), או לחקור את המערות הרבות של הפארק.

ואם אתם אוהבים טבע, אל תפספסו את ההזדמנות לטייל ביער. לפארק הטבע יער תונג תאו יש כמה שבילים שונים, שלכל אחד מהם נופים ואתגרים ייחודיים משלו. אם אתם מחפשים אטרקציות טבעיות מדהימות, זה בקלות אחד הדברים הטובים ביותר לעשות בקראבי.


11. בדוק את צדפים מאובנים אצל סוזן הוי

חובה לעשות דברים בקראבי, תאילנד: סוזן הוי

חקר חוף סוזן הוי הוא בהחלט אחת הפעילויות הייחודיות ביותר של קראבי מכיוון שהצדפים המאובנים שנמצאו על רצועת החול הזו הם בני מיליוני שנים! 

החוף של סוזן הוי באורך 200 מטר הוא בעצם בית קברות לרכיכות עתיקות. עד כה, התגלו רק שלושה מקומות כאלה על פני כדור הארץ, כך שתוכלו להתפאר בחוויה הזו בפני החברים שלכם כשתגיעו הביתה.

החלק הטוב ביותר בחוף סוסה הוי הוא שלא צריך להיות ארכיאולוג או כלב סלע כדי ליהנות מהמקום הזה. רק לטייל לאורך החוף, להתפעל מהנוף ולהתרשם מההיסטוריה של קראבי זו חוויה בפני עצמה. 

לאחר שהתמלאתם בחוף סוזן הוי, צאו אל יערות המנגרובים באזור. יש גם מקדש סיני אם אתה רוצה לעשות מדיטציה או לבדוק קצת ארכיטקטורה דתית.


12. ללכת אי לקפוץ על פני קראבי

הדברים הטובים ביותר לעשות בקראבי, תאילנד: אי דילוג על פני קראבי

עם כ-200 איים הפזורים במחוז, תרצו לבלות לפחות יום או יומיים בדילוג על איים בקראבי. שניים מהאיים המפורסמים ביותר הם Koh Phi Phi ו-Koh Phi Phi Leh, שהתפרסמו על ידי הסרט, The Beach . אלו הם איים חלומיים עם מים תכולים, צוקי גיר נישאים וחופים עם חול לבן.

Koh Lanta הוא אי סמוך נוסף שאנו ממליצים עליו בחום. זה קצת יותר צנוע מקו פיפי, אבל יש לו את אותה תחושה תאילנדית מהאסכולה הישנה. השקיעות כאן פנומנליות, ואם בא לכם קוקטייל או שניים, פנו לאחד מהברים על החוף.

יש גם טונות של איים קטנים השופעים דגים, צבים ושוניות אלמוגים אם אתם מחפשים לעשות שנורקלינג או צלילה. שני האיים של קו רוק הם ביתם של ערוץ אלמוגים צבעוני עמוס בחיי ים.

Koh Talabeng, אשר נקרא גם "אי הגולגולת", אכן נראה כמו גולגולת מלמעלה! הצוקים הדרמטיים המחורצים שלו מאפשרים צלילת צוקים מרגשת. אם אתה רוצה לעשות קצת שחייה רצינית, בלה קצת זמן בקו גאי ובחוף האבקתי שלו. המים כאן כל כך צלולים שאפשר לראות ישר לתחתית.

Koh Jum הוא עוד אי שכדאי להוסיף לרשימת הדליים שלך ב-Krabi. אתה תאהב לבקר בקהילות הדייגים שלה ולהתרשם מהקצב השקט והאיטי של החיים. ישנן דרכים רבות להגיע לאיים הללו, כולל סירות מהירות, סירות ארוכות זנב ומעבורות. אתה יכול גם להזמין סיור דילוג על איים לדרך נוחה יותר וחסרת דאגות לראות את האיים הטובים ביותר של קראבי.


13. חנות Till You Drop ב- Krabi Walking Street Market

הדברים הטובים ביותר לעשות בקראבי, תאילנד: Krabi Walking Street Market

שוק המדרחוב של קראבי הוא אחד משווקי הלילה המובילים במחוז קראבי וחובה לעשות כשאתה בעיירה קראבי. הוא עמוס בדוכנים שמוכרים כל מה שאתה יכול לחשוב עליו, כולל תבלינים וחטיפים תאילנדים, בגדים תאילנדיים מסורתיים, פסלי בודהה ומקדשים מיניאטוריים, מחזיקי מפתחות קיטשיים, משי תאילנדי ועוד הרבה יותר.

תפריט אוכל הרחוב הוא גם מדהים. כל הקלאסיקות התאילנדיות נמצאות כאן, כולל שיפודי סאטה, אורז דביק מנגו, מנות אטריות תאילנדיות ושאר מרקים חמים וקארי. אם מתחשק לכם משהו קליל ומרענן, תאהבו גם את הפירות הטריים והשייקים. 

אל תתביישו להתמקח בשוק המדרחוב של קראבי. זה הכל חלק מהחוויה, ובדרך כלל אתה יכול להשיג עסקה טובה אם אתה משחק בקלפים שלך נכון. 

אם יתמזל מזלכם, תוכלו לתפוס אמני רחוב המציגים את כישוריהם המואיי-תאילנדים, מעבירים סרנדה בקהל בשירים מסורתיים, או מציגים מופע עם אש ואקרובטיקה.


14. קבל טיפסי בברים והמועדונים של קראבי

חיי הלילה של תאילנד מפורסמים כמו החופים שלה, וקראבי אינה יוצאת דופן. אם אתם מחפשים להשתחרר וליהנות, יש הרבה ברים ומועדונים בכל רחבי קראבי שיעסיקו אתכם.

אחד המקומות הפופולריים ביותר למסיבה הוא Railay Beach. ממש לאורך קו החוף עשרות ברים, שלכל אחד יש אווירה ייחודית משלו. אתה יכול למצוא כל דבר, החל מברים על החוף המגישים קוקטיילים מרעננים ועד מועדוני ריקודים המוציאים את הלהיטים התאילנדיים והבינלאומיים האחרונים.

אם אתם מחפשים דברים מהנים לעשות בקראבי בלילה, או נאנג הוא עוד מקום מדהים לצאת לבר-דילוג. זה יותר קריר מחוף רייליי, אבל עדיין יש הרבה מקומות לשתות, לרקוד ולהתרועע. זה סופר פופולרי בקרב תיירים, אז אם אתה רוצה להכיר חברים חדשים, או נאנג הוא המקום להיות בו.


15. התפנקו בעיסוי תאילנדי אותנטי

דברים מהנים לעשות בקראבי, תאילנד: עיסוי תאילנדי

אחרי כל החקירה, השחייה והמסיבה, אתה תרגיש די כואב ותשוש בשלב מסוים. כשזה קורה, אין איסוף טוב יותר מעיסוי תאילנדי אותנטי.

אתה יכול למצוא מכוני עיסוי תאילנדי בכל רחבי קראבי, אבל אנחנו ממליצים ללכת לאחד שנמצא ליד החוף. אין כמו לקבל עיסוי תוך כדי האזנה לקול הגלים המתנפצים על החוף.

ישנם סוגים רבים של טיפולים לבחירה, כגון עיסויי שמן תאילנדי, רפלקסולוגיה של כף הרגל ועיסויים תאילנדיים מסורתיים. הם משלבים אלמנטים של יוגה וטיפול בנקודות לחץ כדי לשחרר מתח מהשרירים שלך ולעזור לך להירגע. 

בנוסף, תאהבו כיצד העיסויים כוללים מרכיבים מקומיים כמו שמן קוקוס ועשב לימון. המרכיבים הטרופיים האלה מריחים גן עדן ומרגישים אפילו טוב יותר!



אולי תתעניין גם ב: קראבי – 25 אטרקציות שחייבים לעשות

עיין במדריך שלנו: קראבי חופשה עם ילדים מה כדאי לעשות?

מידע נוסף במדריך הבא: קראבי - 18 חופי הים המומלצים

מידע נוסף: 4 מקומות שחייב לבקר בתאילנד


תגובות

רשומות פופולריות